for every minute you angry, you'll lost 60 seconds of your happiness

Saturday, August 21, 2010

KIUB RUBIK ( MAGIC CUBE )

  1. Mungkin ramai di antara kita seringkali melihat kiub rubik. Malahan mungkin masih ramai antara kita yang masih belum dapat menyelesaikan kiub ini.
  2. Mungkin ramai juga yang melihat mereka yang dapat menyelesaikan kiub ini diklasifikasikan sebagai orang bijak dan kreatif berfikir.
  3. Tahukah anda bahawa, rekod dunia untuk penyelesaian kiub ini ialah 7 saat... dan tahukah anda bahawa anda sendiri boleh belajar menyelesaikan kiub ini hanya dalam tempoh setengah hari.
  4. Aku sendiri sebenarnya baru belajar menyelesaikan kiub ini, dan pada masa kini masa terpantas untuk aku selesaikan kiub ini ialah 30 saat.
  5. Percayalah cara penyelesaian kiub ini amat mudah, sehinggakan bila anda dapat menyelesaikan kiub ini anda berasakan bahawa sebenarnya orang yang menyelesaikan kiub ini lebih kepada mengingati algorithma yang digunakan dan sama sekali tidak memikir dimana letaknya setiap warna.
  6. Cubalah, dan anda pasti merasa menarik untuk bermain dengan kiub ini, lebih-lebih lagi sekiranya orang yang melihat anda bermain tidak mengetahui rahsia kepada penyelesaian kiub magis ini... cubalah...

No comments:

Post a Comment