for every minute you angry, you'll lost 60 seconds of your happiness

Monday, August 23, 2010

Fatimatul Zahra

  1. Just personal for this post... just a piece of remembrance for my children... should one day, they open this blog then they know that i always think about them (always)...
  2. Nie anak aku no.2... nanti aku cerita hal anak aku yang sulong... Fatimatul Zahra... sukar untuk aku memilih namanya... sebenarnya, memang sejak berkahwin aku dah bertekad andai aku ada anak perempuan, nescaya akan aku namakan sempena nama anak bongsu Nabi SAW...
  3. Kenapa susah untuk memilih... kerana, nama anak Nabi SAW terlalu banyak versi ejaan... antaranya ialah Fatima Azzahrah, Fatimah Azzahra... jadi aku pun tidak pasti yang mana satu best...
  4. Entah macam mana masa masa sebelum dia lahir DYMM Seri Paduka Baginda Agong kita ditabalkan... dan secara kebetulan disebut nama puteri baginda yang bernama "Fatimatul Zahra"... so, ia memberi idea kepada aku ejaan paling sesuai untuk anak aku... akhirnya, jadilah Fatimatul Zahra...
  5. Setakat ini, perwatakan Azzahra agak kontra dengan abangnya... kalau abang nya jenis yang mengalah kalau berebut sesuatu, dia pula jenis yang tidak mengalah... semua dia nak sapu... kalau abang dia jenis yang senang diberi makan ubat, dia pula liat nak makan ubat...
  6. Persamaan dengan abangnya dari segi kepetahan dalam belajar, alhamdulillah, Allah SWT memberi kedua-duanya (setakat ini) kebijaksanaan. Semoga pemberian Allah SWT ini akan berterusan... sebagai bapa, saya hanya mempu berdoa dan mendidik seadanya... selebihnya, dia sendiri kena corakkan masa depan...

No comments:

Post a Comment