for every minute you angry, you'll lost 60 seconds of your happiness

Monday, August 23, 2010

Kenangan Itu Membuat Aku Menangis...

  1. Aku selalu terfikir, bagaimana rasanya kehilangan orang yang dikasihi... dan adakala aku terfikir apa sebenarnya yang membuat orang menangisi pemergian orang tersayang...
  2. Semua orang yang ku sayangi masih lagi berada di sisi ku... dan, aku percaya satu hari nanti samada aku akan menangisi kehilangan mereka atau sebaliknya...
  3. Walaupun 3 daripada 7 beradik aku telah meninggal, tetapi masa itu aku belum lagi melihat dunia ini... kerana itu aku tidak merasai kehilangan mereka, tetapi riak wajah kedua orang tua ku ketika menziarahi pusara di Aidilfitri jelas mencerminkan kesedihan mereka... aku hanya tumpang simpati tanpa mengerti erti sebuah kehilangan...
  4. Suatu hari, ketika mandi di kolam renang bersama sahabat ku di kota Miri, telah merungkai segala persoalan aku selama ini... Mungkin kebetulan dia bercerita atau mungkin hidayah Allah SWT untuk menjawab persoalan ku melalui sahabat ku itu...
  5. Dia bercerita tentang kisah kehilangan ibundanya yang tercinta... dia berkata, walau pun dia sudah cukup dewasa untuk menerima sebuah perpisahan, tetapi naluri anak tetap membuat dia menitis air matanya...
  6. Kawan ku berkata, "man, aku menangis bukan kerana tidak dapat menerima perpisahan itu, tetapi entah kenapa setelah mendengar kematiannya, secara langsung semua kenangan aku bersamanya seolah-olah bersilih ganti datang ke fikiran ku...
  7. Kisah dia memarahi aku, kisah dia menenangi aku dan bermacam-macam kisah aku dan dia seolah-olah ditayangkan didepan mataku... dan aku tahu bahawa, tiada lagi kenangan baru akan aku cipta bersama dia...
  8. Ya, kini aku mengerti, sebenarnya "kenangan itu membuat aku menangis"...

No comments:

Post a Comment